En lista hur det är att vara Samantha och gravid

Fyllt i en gravid lista här nedan, lite roligt faktiskt! Kanske ni får en bättre bild på mina tankar och känslor under dessa 9månader. 

Vilken vecka är du i nu? 23+6 /Alltså Vecka 25 imorgon.
När fick du veta att du var gravid? Hade varit gravid i 1-2 veckor när jag kände att jag va gravid hur fult det än låter hahaha…... Hela min kropp skrek att jag var gravid.
Blev det en chock? Ja det var en chock då jag fått sent missfall ganska nära innan jag vart gravid igen. Super skönt att det gick fort <3
Hur gamla är du och din partner? Jag har precis fyllt 24 och min sambo fyller 30 i April.
Hur länge har ni hållit ihop? Vi har varit tillsammans i 2år, har aldrig någonsin känts så rätt med någon människa i hela världen. Min älskade fina Rickard.  
Hur fick du bedskedet att du var gravid? Jag som sagt kände de i hela kroppen, det var som varje liten ven i mig sa åt mig DU ÄR GRAVID!! Rickard trodde mig inte så jag sa till en kompis att vi skulle ses på stan ( va bara tvungen att göra de men ville överraska Rickard om de nu var så!!!) Så vi drog till kulturmagasinet. Så inne på toaletten på kulturmagasinet kom den magiska symbolen GRAVID 1-2 VECKOR. Går inte att beskriva lyckan <3 Rickard hade fått ett paket i brevlådan som ja gömde testet i <3 Han blev självklart glad, men vi båda har gått på tå till vi passerat v15 typ. 

 

 

Hur reagerade du när testet var positivt? Lyckoruuuuus i hela kroppen! SÅ RÄTT
Hur berättade du för din parner att du var gravid? Det som nämdes ovanför
Var det planerat? Vi har pratat om barn, men inte planerat in att nu ska vi ligga för nu äre läge!!!
Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? 1,5 år har jag inte haft skydd, men vi har ju inte testat något heller eller prickat in något speicellt datum. Det fick komma när tiden var inne <3

Har ni lätt för att komma överens om namnet? NEJ!!!! Först säger jag ett namn och R säger nä blalalal....så jag kommer på ett annat. Sedan helt plötsligt gilla han namnet jag sa först? HAHAH... Men han ska heta efter Rickards pappa har vi sagt =) Sedan Nilssson.

Vad ska bäbisen heta om den blir en flicka respektive pojke? Flicknamnet var Chloé som faktiskt R sa. Så får vi en flicka framöver blir det helt klart en Chloé. Pojknamnet håller vi på ;) 

Hur länge ska du vara föräldraledig? Så länge det går, vi bor som tur är bra till med en bra hyra. Vi pratar om att prinsen ska börja på dagis när han är 1,5! Kanske 2 tillomed. Men vi får se helt enkelt! Hade varit perfekt så ja hinner plugga till mäklarassistent i lugn och ro. Sedan börja jobba dirrekt efter. 

När kände du bäbis första sparkar? Ja du runt 16-17 kände jag de berömda fladdret. Som en bakfena på en fisk som sprattla runt hahahahah.... 
Sparkar bäbis mycket? Ja en riktig kickboxare, känns tydligt fast min moderkaka ligger långt bak faktiskt.
Vill ni ha fler barn? 2 stycken har vi pratat om. Känner faktiskt för en liten när prisen kanske är 1,5-2år beroende på hur karriären går inom mäklare då!

 
 
 

Har du fått/haft?
halsbrännaJa så mycket nu på slutet :(  
håll/kramp? Jaa... Dock är de bättre nu.
kissnödighet? Hela nätterna. Han älskar att trycka på mammas blåsa tror jag haha...
bristningar? Nån liten på magen...
ont i ryggen? Faktiskt inte, vilket förvåna mig. *peppar peppar*
foglossning? Nej. 
cravings? Ja på lakris och piggelin....
svullnad/vätskefylld? Till och från faktiskt. Händerna bruka ja så ofta få svullna ändå! Fötterna när ja går.
trög mage? Nej faktiskt inte.
illamående/trötthet? Ja.. Tyvärr sitter det fortfarande i. Ätit 4 olika mediciner och legat inne för jag spytt så kraftigt, dock spyr ja mindre så jag väljer att inte äta någon medicin. Spydde senast i morse HHEHEHEHWU..
åderbrock? Nej tack gode gud...

 

 

Saker du inte trodde att du kunde göra men som du kan: Klara av att vara så lung och hermonisk utan min ADHD medicin (slutade såklart samma dag jag plussade). Känna sån stark och stor kärlek för någon ja aldrig träffat. Vara så lycklig och hoppa på moln som ja gör varje dag. Samt växa som person, känna mer lugn som sagt och kunna klippa band med människor som utnyttjar mig.

Vilken sovställning är bäst? Sida :) 
Vad tror du det är för kön? Trodde ju flicka (Läs tidigare inlägg) men var en liten pojke!
Är du rädd för något? Att förlossningen ska vara jobbig att gå igenom. Ska till min BM i början av Mars ( Som för övrigt kanske är världens bästa. Mikael Mukka) be han skriva in mig på en Aurora kurs så ja får träffa förlossningen och lära mig andas typ. När jag är stressad så är jag så svår mottaglig. ÄR HELT ÄRLIGT JÄKLIGT RÄDD.... Tänker på der 24/7
När är bäbis beräknad? 13 Juni.
När tror du att du föder? Det skulle faktiskt inte förvåna mig om han kom tidigare, då jag haft såna problem med kroppen och måendet. Men kniper igen så länge det går!!!! 
Hur vill du att din förlossning ska se ut? En smärtfri (Hhahaha) förlossning med bra teamwork från min sida samt barnmoskorna. Kommer vara TYDLIG på förlossningsbrevet min rädsla som är inom sjukhusets fyra veckor.  MIn plus ligger på ca 200 när jag ligger inne hahah så jag får alltid ligga uppkopplad på övervakning till ja lugnat mig. Sedan vill jag såklart att allt ska gå bra utan snitt o sånt <3 Ser också att Rickard klipper navelsträngen på prinsen.  Huvudsaken vi alla e friska och krya med andra ord. Tecknat hel försäkring som tur är =)

 

 

 

 






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR